طرح توجیهی مقدماتی تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی

طرح توجیهی مقدماتی تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی

تاریخ پروژه : بهار و تابستان 1395
کارفرما : سازمان برنامه و بودجه استان لرستان

طرح توجیهی مقدماتی تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی

 
معرفی محصول طرح توجیهی

محصول تولیدی پس از اجرای طرح، تولید مواد موثره شیمیایی می‌باشد. کد آیسیکISIC  مرتبط با محصول طرح در سامانه خدمات و اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت در زیر گروه ساخت محصولات دارویی، مواد شیمیایی مورد استفاده در داروسازی و محصولات گیاهی دارویی با کد 2423 قرار می‌گیرد و واحد سنجش آن کیلوگرم می‌باشد.


معرفي كاربردهاي محصول طرح توجیهی

  همان‌طور که پیش‌تر ذکر گردید مواد موثر داروئی ماده اصلی تولید داروها می‌باشد بنابراین موارد کاربرد این مواد در شرکت‌های دارویی و برای تولید داروها با استفاده از آن‌ها است. البته مطابق شرح ارائه شده در قسمت‌های گذشته داروها دارای اشکال مختلفی هستند لیکن به لحاظ مصرف مواد موثره در تولید آن‌ها باید گفت که بدون استثناء در کلیه آن‌ها مواد مورد بررسی طرح حاضر دارد که البته نوع و مقدار آن متفاوت است.

بررسي سابقه مصرف محصول طرح توجیهی

توجه به تولید داروی با کیفیت و اطمینان از استمرار آن در هر شرایط، یکی از دغدغه‌های اصلی مسئولان کشور محسوب می‌شود. زیرا هر فرهنگی همیشه در معرض هجوم و یا تحریم است و در شرایط وقوع بحران نه تنها امکان حذف دارو از سبد عرضه به مردم مقدور نمی‌باشد، بلکه مصرف آن به صورت تصاعدی افزایش می‌یابد. بدین لحاظ و به سبب اهمیت حرکت در مسیر تولید مواد موثره دارویی از اواسط دهه 60 چند شرکت جهت تولید این مواد تاسیس گردیدند. پس از یک دوره کوتاه‌مدت از اواخر دهه 70 با سیاست‌های حمایتی مناسب دولت شرکت‌های خصوصی متعددی در زمینه تولید مواد موثره شیمیایی و بسته‌بندی دارویی به این جمع پیوستند. این شرکت‌ها در حال حاضر علاوه بر تولید بیش از 110 قلم از مواد موثره دارویی و شیمیایی و قریب به تمام ملزومات مورد نیاز بسته‌بندی دارویی‌، بیش از 70 درصد از اقلام مورد نیاز صنعت داروسازی داخلی را تامین می‌کنند. رشد قابل ملاحظه این صنعت در ده سال گذشته مرهون سیاست‌گذاری‌های صحیح معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت و درمان و تلاش گسترده و شبانه روز مدیران و صنعتگران این کارخانجات می‌باشد.

مواد اولیه، کمکی و مصرفی در تولید محصول این طرح توجیهی

مواد اولیه در این طرح شامل آزاآمین، استون، سود و بشکه پلاستیکی می‌باشد.

بازار هدف طرح توجیهی

بازار هدف طرح در ابتدا تامین نیاز داخل در بخش و سپس در صورت تولید مازاد مصرف داخل به کشور عراق و همسایه‌های غربی ایران صادر خواهدشد.

خلاصه بررسی مالی طرح توجیهی

طرح توجیهی احداث واحد تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی


دیاگرام فرایند تولید محصول طرح توجیهی

 
طرح توجیهی احداث واحد تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی-فرآیند تولید

تهیه شده در موسسه مطالعاتی سپینود شرق

آرشیو خلاصه طرح توجیهی

طرح توجیهی فنی اقتصادی (امکان سنجی)بخش غذایی، کشاورزی و صنایع تبدیلی

بسته های سرمایه گذاری

نظرتان را ثبت کنید