از کجا و چگونه برای راه اندازی کسب و کار شروع کنیم؟

از کجا و چگونه برای راه اندازی کسب و کار شروع کنیم؟

اصولاً زمانی می‌توان کسب و کاری را به بهترین نتیجه رساند، که مطالعه و تجربه‌ی کافی در آن زمینه وجود داشته باشد.

  • 13 دی 1394
  • 35417
از کجا و چگونه برای راه اندازی کسب و کار شروع کنیم؟

اصولاً زمانی می‌توان کسب و کاری را به بهترین نتیجه رساند، که مطالعه و تجربه‌ی کافی در آن زمینه وجود داشته باشد.

نمی توان نسخه یا فرمولی از پیش تعیین شده برای شروع کسب و کار ارائه نمود؛ اما آنچه اهمیت دارد در شروع یک کسب و کار موفق انجام بررسی های اقتصادی، مالی و فنی درست یا به عبارتی انجام دادن مطالعه ی بازاری که در آن نیاز بازار شناخته و در صورت لزوم به صورت میدانی از مصرف کنندگان، واسطه ها و فروشنده ها اطلاعات کافی گرفته شود تا داده ها ی جمع آوری شده تکمیل و قابل استناد باشد.

اصولاً زمانی می توان کسب و کاری را به بهترین نتیجه رساند، که مطالعه و تجربه ی کافی در آن زمینه وجود داشته باشد. این دو مبحث "بررسی و تجربه" هردو کیفی بوده و به صورت کمی، غیر قابل اندازه گیری هستند و فاکتور های اندازه گیری و مقایسه ی آنها نیز مقادیر کیفی مانند رقابتی بودن و تخصصی بودن آنهاست که باعث می شود نمره های متفاوتی بگیرند.

 

بنابراین نمی توان نسخه یا فرمولی از پیش تعیین شده برای شروع کسب و کار ارائه نمود؛ اما آنچه اهمیت دارد در شروع یک کسب و کار موفق انجام بررسی های اقتصادی، مالی و فنی درست یا به عبارتی انجام دادن مطالعه ی بازاری که در آن نیاز بازار شناخته و در صورت لزوم به صورت میدانی از مصرف کنندگان، واسطه ها و فروشنده ها اطلاعات کافی گرفته شود تا داده ها ی جمع آوری شده تکمیل و قابل استناد باشد. البته شایان ذکر است در سرمایه گذاری های کوچک پرداخت هزینه های مطالعات بازار برای سرمایه گذار ممکن است مقرون به صرفه نبوده یا غیر ممکن به نظر برسد بنابر این در این شرایط خود سرمایه گذار شخصاً باید این تحقیقات را انجام دهد، هر چند که ممکن است این تحقیقات از سمت خود سرمایه گذار غیر اصولی و فاقد مستندات علمی باشد.

چک لیستی برای شروع کسب و کار

 

 البته از دیدگاه یک مشاور سرمایه گذاری و صنعتی، سرمایه گذاری های خرد به صورت متداول، سخت تر و پیچیده تر از سرمایه گذاری های کلان است که این پیچیدگی ناشی از هزینه های سربار بالای این نوع سرمایه گذاری است و از دیدگاه مدیریتی نیز تفاوت چندانی میان مدیر یک کارگاه کوچک با مدیر یک کارخانه بزرگ نیست. همچنین هزینه های بالا سری از قبیل مدیریت، بازاریابی، حسابداری، تبلیغات و ... یکسان است. از طرف دیگر در سرمایه گذاری های خرد به دلیل قدرت ورود اشخاص جدید به این حرفه، رقابت پیچیده تر و در نهایت سودآوری پایین تر می باشد.


 نویسنده: محسن شریف

 آرشیو مقالات

تهیه شده در گروه تولید محتوی سپینود شرق
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به موسسه سپینود شرق می باشد. 

نظرتان را ثبت کنید