اقامتگاه بومگردی و رستوران در جزیره قشم

احداث اقامتگاه بومگردی و رستوران در جزیره قشم

طرح توجیهی اقامتگاه بومگردی و رستوران در جزیره قشم

  • 23 اردیبهشت 1403
  • 81
احداث اقامتگاه بومگردی و رستوران در جزیره قشم

احداث اقامتگاه بومگردی و رستوران در جزیره قشم که می تواند درآمدی برای سرمایه گذارانش داشته باشد را در این مقاله از سپینود بررسی میکنیم .

احداث اقامتگاه بومگردی و رستوران در جزیره قشم در این مقاله بررسی می کنیم .

احداث اقامتگاه بومگردی و رستوران در جزیره قشم

گردشگری در جهان کنونی به عنوان صنعتی پاک و سومین پدیده اقتصادی پویا، رو به توسعه پس از صنایع نفت و خودرو سازی، توجه بسیاری از کشورها را به خود جلب کرده است.

با توجه به رتبه ایران در جمع کشورهای دارای میراث فرهنگی و استعدادهای گردشگری از یک سو و پول ساز بودن این صنعت و جایگزینی سایر منابع درآمدی به جای درآمد نفت از سوی دیگر، تصمیم و اهتمام به توسعه این صنعت را امری کاملاً منطقی و الزامی می­ نماید. کشورهایی که دارای جاذبه­های طبیعی هستند با استفاده از طبیعت خود و حتی کشورهایی که جاذبه­ های طبیعی ندارند، به طریق دیگر درصدد جلب و جذب مسافرین به کشور خود هستند.

بومگردی و رستوران در جزیره قشم

با گسترش صنعت گردشگری، نیازهای بالقوه‌ای جهت احداث زیرساخت‌های گردشگری از قبیل فضاهای اقامتی ایجاد گردیده‌است. این نیازها زمانی پررنگ‌تر می‌گردد که تمایل توریست‌ها و گردشگران تفریحی و تجاری جهت اقامت‌های چند روزه افزایش می‌یابد. لذا احداث مراکز اقامتی با امکاناتی مناسب باعث جذب گردشگران داخلی و خارجی و رونق صنعت توریسم و گردشگری می‌شود. از طرفی احداث چنین اقامت‌گاهایی باعث رونق اقتصادی منطقه و کاهش بیکاری در آن منطقه می‌شود.

بررسی بازار بوگردی

به‌گفته بسیاری از صاحب‌نظران داخلی و خارجی، توان بالقوه گردشگری در ایران بسیار بالاست و حتی می‌تواند با درآمد حاصل از صادرات نفت برابری کند. «نیکولا کاستیچ»، مدیر بخش تحقیقات مؤسسه یورو مانیتور در حوزه خاورمیانه معتقد است: «با در نظر گرفتن جایگاه فعلی ایران در جامعه جهانی، می‌توان گفت که این کشور از ظرفیت‌هایی بسیار زیاد و آینده‌ای روشن در صنعت گردشگری برخوردار است، به‌طوری‌که در آینده‌ای نزدیک می‌تواند دستاوردهای چشمگیری در صنعت توریسم داشته باشد. » ایران با توجه به توان توسعه، بهبود زیرساخت‌های خود و مواجهه با تغییرات پیشرو، به‌زودی به‌مقصدی جذاب برای گردشگرانی که قصد سفر به‌منطقه شمال آفریقا و خاورمیانه را دارند، بدل خواهد شد. سازمان جهانى گردشگرى و يونسكو نیز، ايران را به‌دليل برخوردارى از جاذبه‌هاى متعدد گردشگری، بالقوه جزء ۱۰ كشور اول دنيا به‌لحاظ ورود گردشگر حساب می‌کنند.

با توجه به قابلیت­های گردشگری منطقه آزاد قشم و روند رو به رشد آمار گردشگران مطابق آمار ارائه شده در سال­های گذشته و پیش­بینی رشد در سال­های آتی و توجه به اهمیت فراوان اقتصادی و اجتماعی صنعت گردشگری و تاثیر مثبت آن در سلامت افراد جامعه، طبیعتا مراکز اقامتی فعلی جوابگوی آمار گردشگران آتی به این منطقه نبوده و نیاز به احداث مراکز اقامتی جدید ضروری می­باشد.

ادامه مقاله احداث اقامتگاه بومگردی و رستوران در جزیره قشم

جزیره قشم یکی از جزایر استان هرمزگان است که به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج‌فارس در تنگه هرمز قرار دارد. این جزیره در چند دهه اخیر به یکی از مکان‌های توریستی و گردشگری تبدیل‌شده است. این جزیره از شمال به شهر بندرعباس، مرکز بخش خمیر و قسمتی از شهرستان بندرلنگه، از شمال‌شرقی به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک، از جنوب به جزیره هنگام و از جنوب‌غربی به جزایر تنب بزرگ و کوچک و ابوموسی محدود می‌گردد.

نزدیک‌ترین بندر در ساحل اصلی کشور به جزیره قشم، بندرعباس است که فاصله آن تا محل سربندر قشم 8.10 مایل دریایی (۲۰کیلومتر) است. نزدیک‌ترین فاصله این جزیره به ساحل اصلی کشور، در دماغه شمالی جزیره، در محل بندر لافت (در جزیره قشم) تا بندر پل، در شهرستان خمیر (در ساحل اصلی کشور) که فاصله آن در حدود یک مایل دریایی (۱۸۰۰ متر) بوده و محل احداث پل خلیج‌فارس خواهد بود.

مساحت جزیره ۱۴۹۱ کیلومترمربع، حدود 2.5 برابر دومین جزیره بزرگ خلیج‌فارس یعنی بحرین است.

 

   

مقالات زیر را نیز حتما مطالعه بفرمایید :

گردشگری

طرح توجیهی فنی اقتصادی پروژه بومگردی احداث مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری سیمرغ

نظرتان را ثبت کنید